Hello, can somebody help me please. I'm experiencing recurring heavy network lags (about every 200sec) and I have collected data through PingPlotter Sidekick for about 30 minutes. Below I copy the text the sidekick gave me.
I've been testing my network connection using PingPlotter, and I've collected some data I'd like you to take a look at to help solve my network issue. Each link below should open a unique webpage with latency and packet loss data collected over my testing period. Each test is labeled with the target I was testing, giving you a clearer picture of what might be causing my issue. This is a trace from the device I’m using to itself. https://share.pingplotter.com/hXcXpZ34joS This is a trace to my gateway from the device I’m using. https://share.pingplotter.com/YzP1R2PumpM This is a trace from my device to Google’s DNS servers, since it’s a stable, low-latency, external target. https://share.pingplotter.com/F2DK7286mM3 This is a trace from my device to Cloudflare’s DNS. It’s a stable, low-latency, external target with an infrastructure different from Google’s. https://share.pingplotter.com/NTKtCFfSzbq If you need more info on what to do with this data, please read this article on using shared data with PingPlotter: https://www.pingplotter.com/wisdom/a...ving-help.html Thank you for taking a look at my test data. I hope this helps you identify the root cause of my issue.
Prüfen, ob es im Hintergrund Anwendungen gibt, die Verbindung zum Internet aufnehmen. Gerade wenn es sich um all zu regelmäßige Abstände handelt liegt dies Nahe. In jedem anderen Fall ist der Übertragungsweg zum Router beeinträchtigt, so dass zu einer erhöhten Antwortzeit kommt.
Danke für die Antwort, Hardwaremensch. Ich habe schon versucht, verschiedenste Dienste zu deaktivieren. Aber bei gut 50 aktiven ist es schwierig, den betreffenden zu finden, zumal dieser Lag nur alle 200 Sekunden auftritt. Jedoch vermute ich die Ursache auch softwareseitig, da ich auch schon mit einem Hotspot übers Smartphone die Verbindung hergestellt habe, und diese Latenzschwankung die gleiche blieb. somit wäre der Router als Fehlerquelle auszuschließen? Treiber sind aktuell. Das Notebook ist neu.
Ich habe auch Guides von Chris Titus gesehen und gemacht wie z.B Debloat und Clean Ups: https://www.youtube.com/watch?v=mWHiP9K8fQ0
auweh, neu? Und wahrscheinlich noch mit der Originalsoftware, die der Hersteller aufgespielt hat? Welches OS nutzt du? Und hast du schon mal an einen clean install gedacht?
Ich habe die Lösung zum Problem gefunden. Obwohl mir nicht ganz klar ist, warum auch über den Hotspot die Lags geblieben sind. Jedoch habe ich mich nun mit dem Notebook über einen anderen Router verbunden und nun ist die Pingkurve stabil bei durchschnittlich 30ms. Dennoch vielen Dank für deine Bemühungen!